Skip to content

Logo & Huisstijl

Consistent en herkenbaar

Durf op te vallen

Dagelijks zien mensen honderden merken, heeft het onwijs veel keus en ziet door de vele bomen het bos niet meer. Waarom zou de klant voor jou kiezen? Een sterk positie zorgt ervoor dat je opvalt en het gewenste beeld creëert bij de klant.

Beleving

De vormgeving bepaalt voor een groot deel hoe mensen je merk beleven. Het bepaalt voor een belangrijk deel de identiteit van jouw bedrijf of organisatie. En de betrouwbaarheid begint bij een professionele aanpak.

Wanneer je niet wilt achterblijven op de concurrentie, dan kan je bedrijf niet langer zonder een krachtige huisstijl. Een huisstijl die aansluit op de professionaliteit van je bedrijf is dan ook een essentiële basis voor de herkenbaarheid van je bedrijf.

Consistentie is de standaard

Dat is de reden dat volledigheid en consistentie het fundament vormen van een goede huisstijl. De huisstijl moet passend zijn binnen het imago van je bedrijf, waarbij een goede uitstraling in de vorm van een huisstijl essentieel is.

Herhaling is de sleutel tot succes

Het herhalen is een belangrijk onderdeel van de presentatie van je huisstijl. Deze herhaling zorgt voor een positieve herkenbaarheid. Voor de consistentie van je huisstijl kan het worden toegepast op je drukwerk, website, wagenpark en bedrijfskleding. Wederom is het hier de consequentie dat zorgt voor herkenbaarheid.

Vastleggen huisstijl

Een nieuwe huisstijl creëren is één, maar de huisstijl goed toe blijven passen is een ander verhaal. Er komt altijd een strakke deadline, een externe kracht of stagiair waardoor er ineens een verkeerd beeld de wereld in geslingerd wordt. De grafische, technische en tekstuele aspecten van je huisstijl worden vervolgens vastgelegd in een zogenoemde huisstijlhandboek. Dit is te gebruiken als uitgangspunt voor verschillende andere grafische uitingen die je wilt gebruiken in je marketingstrategie en creëer je als bedrijf consistentie in je communicatie.

Waarom

Een prangende vraag?

Ik doe er alles aan je dezelfde dag nog van een reactie te voorzien. Zelfs buiten kantooruren. Soms lukt dat echter niet omdat je vraag wat complexer kan zijn.

Grafische vormgeving

Grafische vormgeving omvat het visueel vormgeven van ideeën naar uitingen, met als doel om mensen iets mee te delen.

Websites

Het online visitekaartje van jouw bedrijf of merk is de website vaak het eerste contactmoment met jouw klant.

Verder doorgroeien

Nadat je huisstijl klaar is kan er gekozen worden om deze stijl ook in een nieuwe website en op andere grafische uitingen door te voeren.

Aanvragen

Heb je aan de hand van de informatie op deze pagina nog vragen? Neem dan contact op. Ik help je graag!

Op zoek naar een vernieuwde logo & huisstijl voor je onderneming of ben je een startende ondernemer die een logo & huisstijl nodig heeft? Vul dan vandaag het formulier in. Ik neem zo snel als mogelijk contact met je op.